تحقیقات  اموزشی   Didactic  Research

تحقیقات اموزشی Didactic Research

تحقیقات اموزشی Didactic Research
تحقیقات  اموزشی   Didactic  Research

تحقیقات اموزشی Didactic Research

تحقیقات اموزشی Didactic Research

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات85
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیفقه،الهیات،معارف

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب

 
 
 
 
 
چکیده:
امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب امروزه ذهن بسیاری از اندیشمندان جامعه را درگیر خود نموده است، گروهی این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته اند و تلاش های پی در پی در این حوزه صورت گرفته است، در این پژوهش که در راستای بهبود این روش های امر و نهی  در این حوزه است به بررسی عوامل  مؤثر در اثر پذیری امر به حجاب و نهی از کم حجابی پرداخته شده است، عواملی همچون احساس امنیت مخاطب، تربیت و  اعتقادات او ، مقبولیت شخص آمر به معروف و ناهی از منکر، نحوه بیان ونوع الفاظ  او و همچنین ویژگی های شخصیتی او، شرایط پیرامونی امر و نهی ،  نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به حجاب و نهی از کم حجابی و روش های عملی امر و نهی، که همگی عواملی هستنند که این امر را تحت تأثیر قرار می دهند. همچنین برای  قدم نهادن در هر راهی باید آسیب ها و آفت های آن راه را شناخت تا بتوان محکم در این راه قدم برداشت،
 
 بنابراین علاوه بر  بررسی  عوامل مؤثر بر اثربخشی به بررسی  آسیب ها و شبهات مطرح شده در این حوزه پرداخته شده است ،  و فراوانی هر کدام  نشان داده شده است، آسیب های مطرح شده در این حوزه در دو دسته آسیب های مهم  معرفتی و آسیب های مهم مربوط به روش شناسایی شده اند، که آگاهی نسبت به آنها به داشتن دید وسیع در این زمینه کمک نموده است،  در این پژوهش که به روش پیمایشی با انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان جامعه آماری، جهت مدیریت بهتر بررسی موضوع مورد پژوهش، صورت گرفته است، به وسیله فرمول کوکران  با حجم جامعه مشخص،  261 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده اند و با تهیه و اجرای پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده است، سپس با استفاده از آزمون پیرسون  و اتا  به بررسی عوامل اثر بخش در امر و نهی در حوزه حجاب  بررسی شده اند و با تحلیل رگرسیونی آن معناداری هریک از عوامل مطر ح شده بررسی، و  نشان داده شد که بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی ازمنکر و مقبولیت آمر و ناهی،احساس امنیت مخاطب امر و نهی، خصوصیات آمر و ناهی، اعتقادات و تربیت مخاطب امر و نهی و روش های عملی در این حوزه رابطه معنادار و مستقیم برقرار می‌باشد و  بیشترین اثرگذاری مربوط به روش های عملی امر و نهی و تربیت مخاطب آن است.
 
 
 
 
 
کلید واژه ها:
چالش
حجاب
راهکار
امر به معروف  نهی از منکر
 
 
 
 
بیان مساله :
 مسئله پژوهش چگونگی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در جامعه و شناسایی آسیب های احتمالی می باشد . 
دغدغه ذهن هر مسلمان متعهدى، راهنمایى بشر و نوع انسان‏ها به سوى رستگارى و سعادت است، این وظیفه به ویژه در جوامع انسانی در قالب امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد؛ که این خود از اهمّ فرایض اسلامی و واجبات دینی به شمار رفته، و مورد تأکید شارع مقدس هم قرار گرفته است؛ « وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر... »(توبه/71) (مردان و زنان با ایمان، دوستان یکدیگرند، که به کارهاى پسندیده وا مى‏دارند، و از کارهاى ناپسند باز مى‏دارند.... )و نیز امیر مؤمنان در این باره می فرمایند: «  همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر چون دمیدنی است به دریای پرموج پهناور و همانا امر به معروف و نهی از منکر نه اجلی را نزدیک کنند و نه از مقدار روزی بکاهند و از تمامی ارزشها برتر، شعار عدالتخواهی است رویاروی حاکمی ستمگر» (نهج‌البلاغه، حکمت374). این مهّم ضمن حفظ سلامت و سعادت فردی، امنیت عمومی جامعه اسلامی را نیز تأمین می کند؛ پیامبر (ص) می فرمایند: امر به معروف کنید تا محفوظ بمانید. نهى از منکر کنید تا یارى شوید(دیلمى: 18) .
 
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی این فریضه به عنوان اصل  هشتم قانون اساسی به تصویب رسیده در این اصل آمده است: .... در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند، این اصل مورد به رأی مردم گذاشته شد و به تأیید رهبری نظام رسید.
 امر به معروف و نهی از منکر نمونه ای از احکام عالی و ترقی بخش اسلام است و ضامن تحقق و اجرای احکام اسلامی است،  فریضه ی بزرگی است که فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شوند؛ امام باقر (ع) می فرمایند: امربه معروف ونهی ازمنکر ، راه انبیاء روش صالحان است ، فریضه بزرگی است که فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شود وراه و روش انسان را مصون ازخطا وکسب وکار اورا حلال می کند ، ستمها را جبران وزمین راآباد می سازد ، به وسیله این فریضه از دشمنان ، عدالت وانصاف خواسته می شود وهمه امور استوار ودرمسیر درست قرار گیرد؛ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْرُ الْحَدِیث (عاملی، 1409 ، ج‏16: 119 ). 
 
یکی از معروفات در اسلام، داشتن پوشش و حجاب است، که در اکثر قریب به اتفاق ملت ها و آیین های جهان معمول بوده است، امّا با وجود سابقه دیرینه حضور اسلام در ایران و پایبندی ایرانیان به این دین، این مسئله دچار تغییر گردید، علیرغم تمهیدات جدّی برای حل این معضل، و امر و نهی در این زمینه این مهّم همچنان در حال چالش و مورد بحث است، لذا یکی از مسائل مهم فرهنگی جامعه امروز در ایران و دغدغه نظام اسلامی، وضعیت حجاب و چگونه مواجهه شدن با چالش های مربوط به آن است. به نظر می رسد همچنان باید تلاش های جدّی برای نهادینگی این مسئله و قابلیت ارائه آن به نظام جهانی صورت گیرد.
 
اهمیت این تحقیق از آن جهت است که؛ از یک سو حجاب اسلامی که در دین مبین اسلام مطرح شده است، و آیات و روایات متعدد در این خصوص آمده، چنانچه نماد تکریم شخصیت زن مسلمان ، نشانه سلامت اخلاقی و تعالی معنوی جامعه اسلامی است و اینکه داشتن حجاب زنان در اجازه ورود آنان به جامعه و پویائی آن ها منتهی می شود و نداشت آن به حریم و حرمت در زندگی خصوصی آنان صدمه وارد می کند، با چالش ها و معضلاتی روبرو شده که نیازمند است بررسی شود، و از دگر سو اجرا کردن احکام قرآنی در جامعه با توجه به جهانی شدن و رنگ باختن یا چند رنگ شدن مسائل دینی، در قالب امر به معروف و نهی از منکر ل در یک مسیر چندگانه با چالش ها و معضلاتی روبرو شده، و نیازمند است بررسی شود. این پژوهش بر این است که اجرای این فریضه و روش های امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه را تحلیل نماید و با بحث پیرامون موانع و چالش های موجود، راهکارهای مناسب در این زمینه با شیوه هایی معقول و مناسب در اجرای مطلوب این دو فریضه  ارائه نماید.
 
بر این اساس در این پژوهش پس از تفسیر و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب، بررسی روشهای انجام شده در این حوزه، نقاط ضعف و قوّت عملکردها؛ کام یابی ها و ناکامی ها بررسی می گردد تا در نهایت زمینه های اثربخشی امر و نهی در حوزه حجاب به دست آید. از این رو جهت بررسی میدانی، با انتخاب جامعه آماری (کلیه افراد در حال تحصیل دانشگاه اصفهان) ، به کنکاش در این حوزه پرداخته شده است، از آنجا که مسئله حجاب به مسئله حساسی تبدیل شده، و شبهات بسیاری در مورد آن مطرح گردیده است، با بررسی چالش های کنونی و به حداقل رساندن آسیب های موجود در خصوص دعوت به این معروف (حجاب) می توان  راهکارهایی مناسب در این زمینه ارائه داد، و در پایان پیشنهادات نظری و توسعه ای برای طراحی سیاست های جدید و ارائه الگوهای اجرایی جهت سازمانهای ذی ربط مورد بررسی قرار می گیرد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
2-1 امربه معروف و نهی از منکر  
2-1-1 مفهوم شناسی  
2-1-1-1 مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر  
2-1-1-2 دسته بندی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن  
2-1-2 شرایط امر به معروف و نهی از منکر  
2-1-2-1 علم به معروف و منکر (شرط اول)  
2-1-2-2 احتمال تأثیر ( شرط دوم)  
2-1-2-3 بنای بر استمرار گناه (شرط سوم)  
2-1-2-4 امر و نهی بدون مفسده  و ضرر (شرط چهارم) 
2-1-3 مراتب امر به معروف و نهی از منکر  
2-1-3-1 مرحله قلبی (اظهار تنفر قلبی)  
2-1-3-2 مرحله لسانی (گفتار)    
2-1-3-3 مرحله یدی 

2-1-2-3 سیره پیشوایان معصوم در امر به معروف و نهی از منکر  

2-2 عفاف و حجاب   
2-2-1 مفهوم حجاب     
2-2-2 حجاب مرد مسلمان   
2-2-2-1 کنترل نگاه     
2-2-2-2 پوشاندن شرمگاه    
2-2-3 حجاب زن مسلمان    
2-2-3-1کنترل نگاه     
2-2-3-2 پوشاندن شرمگاه     
2-2-3-3 حدود پوشش    
2-2-3-3-1 خُمُر     
2-2-3-3-2 جیب     
2-2-3-4 زینت     
2-2-3-5 تبرج     
2-2-3-6 جلباب     
2-2-3-7 عفاف     
2-2-4 فلسفه پوشش    
2-2-4-1 حق الهی     
2-2-4-2 حفظ حرمت زن    
2-2-4-3 مبارزه با نفس    
2-2-4-4 ایجاد امنیت     

2-3  عوامل مؤثر بر امربه معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب    

2-3-1 مقبولیت آمر و ناهی     
2-3-2 نحوه بیان آمر و ناهی    
2-3-3 نوع الفاظ     
2-3-4 امر و نهی متناسب با شرایط پیرامونی   
2-3-5 احساس امنیت مخاطب  
2-3-6 تربیت مخاطب  

2-3-7 عملکرد ارگان های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر   

2-3-8 روش های عملی    
2-3-9 خصوصیات آمر و ناهی  
2-3-10 اعتقادات مخاطب  

2-4 آسیب ها و آفت های امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب  

منابع
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی

مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی

هدف از این پایان نامه مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات106
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیدامپزشکی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته دامپزشکی

مفهوم و ماهیت امنیت زیستی و ارائه راهکارهایی برای مهار بیماری با تاکید بر بیماریهای عفونی

 
*قابل استفاده برای رشته های محیط زیست و علوم دامی
 
چکیده:
طراحی برنامه‌های امنیت زیستی اهمیت زیادی در فراهم‌آوردن شرایط مناسب برای بروز حداکثر توان بالقوه ژنتیکی گله‌های طیور دارد. مطالعات نشان می‌دهد هرچه محیط زندگی پرندگان پاکیزه‌تر باشد رشد بهتری خواهند داشت. گروهی از پژوهشگران اعلام کرده‌اند که  جوجه‌هایی که درمحیط‌ عاری از میکروب قرار دارند، 15 درصد سریعتر از جوجه‌های حاضر درمحیط معمولی رشد می‌کنند. در مطالعات دیگری نیز مشخص شده‌است جوجه‌ها در یک محیط پاکیزه رشد بهتری از جوجه‌های حاضر در یک محیط معمولی و مکرراً استفاده شده دارند، حتی اگر در محیط‌های اخیر هیچ نوع بیماری رخ نداده و یا هیچ آسیب‌رسان  خاصی جدا نشده‌باشد(6). مشاهدات و تجربیات عملی بر احتمال بیشتر وقوع بیماری در مزارع با تولید مستمر بدون وقفه و دارای سالنهای نزدیک به هم در مقایسه با مزارعی که بین دو دوره پرورش، برای مدت زمان خاصی سالن‌های خالی می‌مانند و در ضممن فاصله مناسبی بین سالنها وجود دارد صحه می‌گذارد. بعضی از عوامل بیماری‌زای مقاوم مانند ویروس گامبورو و باکتری سالمونلا شانس زنده‌ماندن بیشتری در دوره‌های تولید  بی‌وقفه دارند. در این شرایط پرندگان فشار بیشتری را از سوی میکروب‌های غیر اختصاصی نظیر اشرشیاکلی استریتوکوکها، استافیلوکوکها و مخمرها تحمل کرده و چه بسا این موضوع در مواردی منجر به وقوع همه‌گیری شود.
 
 با اجرای یک برنامه امنیت زیستی مناسب، می‌توان از بروز خسارت سنگین جلوگیری کرد. گذشته از آن فشار روانی کارکنان نیز کاهش یافته و زمینه برای اندیشیدن به موضوعات دیگر از جمله توسعه مزارع، انجام تحقیقات، بهبود کیفیت و ایجاد تنوع در محصولات فراهم می‌آید. پیشگیری از بیماری بسیار راحت‌‌تر و ارزانتر از درمان می‌باشد.(13) بعنوان مثاب آمریکا و مکزیک درحالی به اجرای این برنامه‌ها تن دادند که میلیونها دلار خسارت متوجه آنها شده‌بود. همه‌گیری اخیر با سوی فوق حاد آنفولانزای مرغی  در جنوب‌شرقی آسیا که به مرگ صدمیلیون پرنده منجر شد براین فکر که بدون توجه کافی به اصول امنیت زیستی می‌‌توان سودهای سرشار از راه پرورش متراکم طیور بدست آورد،خط بطلان کشید. ضرروزیاان برخی از بیماریها عامل کاهش کارآیی ضریب تبدیل غذایی است. امروزه مصرف‌کنندگان انتظار دارند که محصولات غذایی از جمله گوشت مرغ عاری از باقیمانده شیمیایی از جمله پادزیست‌ها باشد، لذا جلوگیری از درگیریها باکتریایی متداولی چون بیماری مزمن تنفسی مخلوط با آلودگی کولی فرمی  با کمک‌گرفتن از برنامه‌های امنیت زیستی لازم است. بنابراین بررسی کامل و تدوین معیارها  شناسایی نقاط ضعف و شناسای نقاطی که قابل بهبودی می‌باشند و طراحی برنامة رسیدن به این معیارها می‌بایست به اجرا درآیند.
 
 برنامة امنیت زیستی در صنعت طیور نباید بعنوان یک هزینه غیر ضروری تلقی شده، بلکه این اصول یک سرمایه‌گذاری مطمئن و درازمدت برای تأمین آینده‌ای روشن و سودآور می‌باشد. حداکثر هزینه‌‌ای که برای عادی‌نگهداشتن یک مرغداری از اجرام بیماریزا اعمال می‌شود شاید کمتر از یک درصد کل هزینه تولید باشد. با پیشرفت‌های انجام گرفته در صنعت طیور، برنامه‌های امنیت زیستی پا را از محدوده یک مرغداری، مجموعه، منطقه یا شهر فراتر نهاده و به سطوح کشوری و یا حتی قاره گسترش یافته‌اند. موفقیت برنامه‌های امنیت زیستی نیازمند همکاری همه جانبه تمامی افراد مسئول و دست‌اندرکار در صنعت طیور و انعطاف‌پذیری و قابلیت اجرا همراه با فشرده، همه جانبه و فراگیربودن نگاه پیشگیرانه در طراحی این برنامه‌ها، خواهد بود. اجرای گاه‌به‌گاه این برنامه‌ها و یا اجرای منقطع و ناهماهنگ آنها در یکی از بخش‌های صنعت طیور بدون توجه به بخش‌های دیگر، تأثیر و بازدهی طرحها را با مشکل مواجه خواهد ساخت. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب، برنامه‌های امنیت زیستی برای تمامی بخش‌های گوناگون این صنعت طراحی و معرفی شده‌است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:
امنیت زیستی
بیماریهای عفونی
طراحی امنیت زیستی
کاهش بیماریهای عفونی با امنیت زیستی
 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:معرفی امنیت زیستی بعنوان روشی برای کاهش بیماریهای عفونی

 نوع عامل بیماریزا 
    ویروسها 
    باکتریها 
 قارچها 
کلامیدیاها، رکیتزیاها و مایکوپلاسماها 
تک‌یاخته‌ایها 
 کرمها 
 چگونگی ورود عامل بیماریزا
روند تأثیرگذاری بیماریزا در بدن و سازوکار بیماریزایی 
 رهاسازی و انتقال بیماریزا 
 

فصل دوم:معرفی مفهوم امنیت زیستی

* ضوابط بهداشتی گله‌های مرغ نسب(دودمانی): 
 ضوابط بهداشتی گله‌های مرغ مادر:
 ضوابط بهداشتی کارخانجات جوجه‌کشی:

 

فصل سوم:راهکارهای مهار بیماری بوسیله برنامه‌های امنیت زیستی

 *  کیفیت آب 
میکروب‌شناسی
آبهای شیرین: 
 آبهای آلوده با فاضلاب
تعداد باکتریها 
* لپه‌های زیستی  
 انواع لایه‌های زیستی قابل مشاهده در لوله‌های سالن مرغداری کدامند؟ 
  ارتقاء کیفیت آب با استفاده از روشهای تصفیه 
 آهن‌زدایی
 نرم‌کننده‌ها 
 تصفیه مردابی
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی

هدف از این پایان نامه رشته حقوق بررسی نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات88
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیحقوق

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حقوق

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی


مقدمه
ادعای گروه هایی که خود را به عنوان یک مردم تلقی نموده و خواهان جدایی از کشور موجود وتشکیل کشور مستقل می باشند، در حقوق بینالملل تجزیهطلبی نامیده می شود .
حق جدایی از مفاهیمی است که دولت های مرکزی از بیان آن پرهیز می کنند، جدایی زمانی اتفاق می افتد که افرادی در یک کشور یا دولت، استقلال خود را از ساختار حکومتی اعلام نمایند. هنگامی که گروه قومی جدا شد، حکومت خود را در قسمتی از سرزمین حکومت مرکزی تاسیس می نمایند. یک جدایی می تواند روابط بینالمللی را همانند صلح داخلی ملتی که از آن جدا می شوند را تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر کشورها، جدایی توسط یک شهر استان یا دیگر نهادها را به عنوان یکی از جرایم کیفری تلقی می کنند که به آنها اجازه استفاده از زور را می دهد. در قضایایی نادری دولت استقلال یک دولت جدا شده را شناسایی نموده است. این شناسایی ممکن است هنگامی که دیگر کشورها از استقلال جدا شده حمایت نمایند صورت گیرد. جدایی یکی از اشکال تشکیل کشور در کنوانسیون جانشین کشورها مصوب 1978 است.
دوبرخورد موسع و مضیق با این مفهوم شده است در مفهوم موسع هم شامل مواردی می شود که دولت قبلی به موجودیت خود ادامه می دهد وهم مواردی که نابود می شود و نیز شامل استعمارزدایی می شود. دیگر نویسندگان از جمله «مارسلو کوهن» تعریف مضیقی از آن ارائه می دهند .از نظرآنان جدایی خلق یک موجودیت جدید و مستقل است که ازطریق انفکاک قسمتی از قلمرو و جمعیت یک کشور موجود صورت می پذیرد، بدون آنکه رضایت کشور مزکور وجود داشته باشد. جدایی می تواند در اشکال مختلف اتفاق بیفتد. در مدل اول جدایی طلبان ممکن است با ترک سرزمین اصلی به شکل تقلیل یافته درایند مانند کوزوو. در مدل دوم، ممکن است جدایی از طریق توافق میان جمعیت یا حداقل سران دو دولت صورت پذیرد مانند چک واسلواکی و نهایتا مدل سوم زمانی است که بحرانی میان دو همسایه قدرتمند وجود دارد و از این رو کشوری را تقسیم بندی می کنند مانند تقسیم لهستان میان المان نازی واتحادیه شوروی سابق در جنگ جهانی دوم. هم چنین جدائی میتواند شکل الحاق به عنوان قسمتی از یک کشور دیگر باشد. اگر رضایت کشور موجود باشد به آن واگذاری گفته می شود .در مجموع دو نوع جدایی طلبی در میان اندیشمندان حقوق وجود دارد:
جدایی طلبی نامشروع جدائی طلبی ای است که خارج از موارد معرفی شده برای جدائی طلبی مشروع صورت میپذیرد.
جدایی طلبی مشروع به دوگونه است : یکجانبه و توافقی ، در شکل توافقی جدایی در جریان مذاکرات میان دولت مرکزی و جدایی طلبان صورت می پذیرد .( مانند جدایی نروژ از سوئد در سال 1905) و یا از طریق قانون اساسی صورت می پذیرد. (چنانچه اخیرا دادگاه عالی کانادا استقلال کبک را در نظر داشته است .)
بعضی اندیشمندان به این مسئله پرداخته اند که حق جدایی طلبی یکجانبه تحت شرایطی به وجود می آید و اینکه آیا یک قانون اساسی متضمن این حق می بایستی وجود داشته باشد یا خیر؟ اگرچه افرادی چون «سان استین» و «هرش من»2 ادعا می کنند که جدایی خارج از موارد توافقی موجب تضعیف قانون گرائی یا دموکراسی می گردد. به نظر می رسد مهم اثر چنین تعبیه ای در قوانین داخلی کشور، شناسایی قانونی کشور تازه استقلال یافته است. به این معنا که هرگاه دو یا چند نهاد مستقل خودمختاری یک نهاد سیاسی جدید را تشکیل دادند به محض علاقه برای جدایی از حکومت مرکزی مشروعیت می یابند .

 

 

فهرست مطالب
عنوان
چکیده

الف- بیان مسئله و اهمیت آن
ب- روش تحقیقات، مشکلات و محدودیت ها
ج- پیشینه تحقیق
د- سئوال ها
ه- فرضیه ها
و- اهداف تحقیق

نگرش حقوق بین الملل در مقابل جدائی طلبی

مقدمه

گفتار اول: تئوری جدائی جبرانی ( چاره ساز)

گفتار دوم: شرایط اجرائی جدائی چاره ساز

بند اول : شرایط ماهوی
بند دوم: شرایط شکلی

گفتار سوم: تحلیل تئوری جدائی جبرانی از منظر معاهدات و عرف بین المللی

الف- معاهدات بینالمللی
ب- حقوق بینالملل عرفی

گفتار چهارم: تحلیل رویه اعضای جامعه بین المللی در مورد جدائی طلبی( قضایای کوزوو، اوستیای جنوبی، ابخازیا)

الف- از بحران کوزوو تا استقلال ابخازی و اوستیای جنوبی

ب- تحلیل عکس العمل جامعه بین المللی در قبال قضایای کوزوو، ابخازی و اوستیای جنوبی

ج- رأی مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در مورد استقلال کوزوو

گفتار پنجم: مطالعه دو قضیه جنوب سودان و اسکاتلند در حقوق بین الملل معاصر

بند اول: جنوب سودان
الف- زمینه و شرح موضوع

ب- رویکرد و عکس العمل دولتها (بازیگران خارجی) نسبت به تجزیه سودان

بنددوم: اسکاتلند (در استانه جدائی از انگلیس)

الف- زمینه و شرح موضوع

ب- ابعاد حقوقی جدائی اسکاتلند از انگلیس

گفتار ششم: رهیافت حقوق بین الملل معاصر در پارادایم نوین

نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع و ماخذ
چکیده انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

هدف از این پایان نامه تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی فیلم سازان زن ایرانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات183
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیرسانه و علوم ارتباطات

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته رسانه

تحول مشارکت و شکل گیری سینمای زنان با تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی

 
 
 
 
مقدمه:
این تحقیق بر پایه مقوله های اصلی تحقیق یعنی "مضامین فمینیستی" و "سینمای زن" در دو بخش یافته های پژوهش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در بخش نخست بر اساس مطالعه ی اسنادی(تاریخی) و مصاحبه تلاش می شود توصیفی تاریخی از تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان با تأکید بر سوابق بعد از انقلاب اسلامی (1357- 1387) ارائه گردد و در بخش دوّم بر اساس تحلیل محتوای فیلم کاگردانان زن نتایج این تحقیق توصیف شود.
 
مسأله مشارکت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشارکت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی که تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با کمک ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر کشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی کند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
 
 
فهرست مطالب

بخش یکم: سیر تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینمای زنان 3

4-1-1- تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 5
خواستهای سیاسی واجتماعی زنان بعد از انقلاب 9
4-1-2- سینمای زنان در ایران 14
سینما و فمینیسم در ایران: 17
ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران 26
تابو، محدودیت و سانسور در سینمای زنان ایران : 31
4-1-3- نگاه کارگردانان زن ایرانی به مضامین زنان و فمینیسم 49
 
بخش دوم :تحلیل محتوای فیلم ها 61
منابع 170
 
 
 
 

دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی

 

Column

 

SPSS Variables

 

Description

1-4

Id

Story Id

شماره ردیف مطلب

 

5

 

X1

 

Directors Names

 

نام زن کارگردان

1-   پوران درخشنده

 

 

2-   رخشان بنی اعتماد

3-   تهمینه میلانی

4-   منیژه حکمت

5-   مانیا اکبری

6-7

X2

Film

نام فیلم های منتخب

1-   زمان از دست رفته

2-   عشق بدون مرز

3-   نرگس

4-   بانوی اردیبهشت

5-   دو زن

6-   واکنش پنجم

7-   زندان زنان

8-   سه زن

9-   بیست انگشت

10-                      10+4

 

8

X3

وجود یا عدم قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

9

X4

وجود یا عدم ضد قهرمان

1- دارد

2- ندارد

 

10

X5

 نوع قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

11

X6

نوع ضد قهرمان در فیلم

1- زن

2- مرد

 

12

X7

 

موقعیت شغلی زن در فیلم

1- شاغل

2- خانه دار

 

 13

X8

 

منزلت شغلی  زن

1.   سیاسی

2.   تخصصی

3.   تجاری

4.   خلاقیت

5.   زیبایی شناسی

6.   کشاورزی

7.   یدی

8.   ارتش وخدمات

 

14

X9

منزلت شغلی  مرد

1-   سیاسی

2-   تخصصی

3-   تجاری

4-   خلاقیت

5-   زیبایی شناسی

6-   کشاورزی

7-   دستی

8-   ارتش وخدمات

 

 

 

 

15

X10

 

موقعیت تحصیلی زنان در فیلم

1-   تحصیل کرده

2-   بی سواد

 

 

16

X11

میزان تحصیلات زن در فیلم

 

1- دیپلم

2- فوق دیپلم

3-   لیسانس

4-   فوق لیسانس

5-   دکتری

17

X12

 

سن زنان در فیلم

 

1-  زیر 15سال

2- 16 تا 30 سال

3- 31 تا 45 سال

4- 46 سال و بیشتر

 

18

X13

پوشش زنان در فیلم

 

1- چادر

2- مانتو

3- هر دو

 

19

X14

 

نوع روابط زن ومرد

1-   تفاهمی

2-   تفاوتی

3-   تعارضی

 

 

20

X15

شیوه ارتباط بین زن ومرد

 

 

 

 

1-   رابطه کلامی و چهره به چهره

2-   رابطه کلامی و بدون چهره به چهره

3-   رابطه غیر کلامی و چهره به چهره

4-    فاقد ارتباط

 

21

X16

نوع روابط مرد با زن از لحاظ قدرت  

                                                 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

22

X17

 

نوع روابط زن با مرد از لحاظ قدرت  

 

1-   سلطه جو

2-   سلطه پذیر

3-   هیچکدام

 

23

X18

رفتارهای خشونت‌آمیز علیه زنان در فیلم

1-   دارد

2-   ندارد

 

24

X19

اشکال خشونت

1-   خشونت‌های فرهنگی، اقتصادی

2-    قانونی و سیاسی

3-   خشونت فیزیکی یا بدنی

4-   خشونت روانی

5-   خشونت جنسی

 

25

X20

علت خشونت علیه زنان

1-   تبعیض قانونی

2-   تبعیض اجتماعی

3-   تبعیض اقتصادی

4-   تبعیض فرهنگی

5-   تبعیض سیاسی

 

26

X21

عامل خشونت

1-   خانواده:پدر، برادر،شوهر..

2-   جامعه

3-   دستگاهای دولتی

 

 

27

 

X22

جنسیت عامل خشونت

1-   مرد

2-   زن

 

28

X23

واکنش زن به خشونت

1-   خشونت مقابل

2-   تحمل کردن

3-   گریه کردن

4-   فرار از خانه

5-   شکایت دادن

6-   کمک خواستن

7-   مراجعه به مراکز مشاوره

 

 

29

X24

 

میزان استفادة زنان از محصولات فرهنگی در فیلم‌ها

1-   کتاب

2-   روزنامه ومجله

3-   رادیو

4-   تلویزیون

5-   موسیقی

6-   ماهواره

7-   اینترنت

 

 

 

 

30

X25

 

 

مهارت‌های زنان در فیلم‌ها

1- رانندگی

2- فیلم‌برداری و عکاسی

3- موسیقی

4- ورزش  

5- کامپیوتر   

6- زبان انگلیسی   

7- گلدوزی وبافندگنی

8- شعر سرودن وقصه خواندن

 

31

X26

طبقة اجتماعی زن در فیلم

1- فقیر

2- متوسط

3-ثروتمند (مرفه)

 

32

X27

موضوع دیالوگ‌های زنان در فیلم

1-   موضوعات شخصی و خانوادگی:بیان حالات شخصی فرد، ویژگی‌ها و زندگی فردی وخانوادگی مثل زندگی زناشویی، بچه‌داری، ویژگی‌های شوهر و غیره است.

2-   موضوعات اجتماعی: مربوط به کارکردن در بیرون از خانه، اشتغال و ارتباطات است.

3-   موضوعات سیاسی: انتقاد از وضع موجود، شرکت در فعالیت‌های سیاسی، مشاجره با پلیس و غیره است.

4-   موضوعات اقتصادی: وضعیت قیمتها، گرانی، هزینة مسکن و زندگی و غیره می‌باشد.

5-   موضوعات علمی‌ـ‌آموزشی: دانشگاه، درس، سخنرانی و غیره است.

6-   موضوعات جنسی

7-   موضوعات دینی

 

33

X28

مکان  حضور زنان  در فیلم‌ها

1-   داخل خانه

2-   بیرون از خانه

 

34

X29

فعالیتهای زنان در فیلم

1-   فعالیتهای خانگی

2-   فعالیت تربیتی با فرزندان

3-   فعالیت سیاسی

4-   اجتماعی

5-   حرفه ای

 

35

X30

 

شخصیت زن در فیلم

1- شخصیت قوی و مستقل

2- ضعیف و وابسته به مرد

3- ضعیف و غیر وابسته

 

36

 

X31

ارزشهای قانونی شخصیت زن

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

2-   قانون گریزی و تاکید بر قانون شکنی در گفتار و عمل

 

37

X32

ارزشهای قانونی شخصیت مرد

1-   تاکید بر پیروی از قانون در زندگی و عمل به آن

 

38

X33

ارزشهای مذهبی شخصیت زن

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

39

X34

ارزشهای مذهبی شخصیت مرد

1-   تاکید بر مبانی مذهبی و اعتقادات دینی در  گفتار وعمل

2-   بی توجهی به مبانی اعتقادات دینی در گفتار و عمل

 

 

 

 

 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود